Izbor najprimernejšega življenjskega sopotnika, sodelavca, poslovnega partnerja. Nakup avtomobila,stanovanja, hiše, delnice, podjetja. Komu odobriti izbrani tip kredita, poslati promocijsko obvestilo? Katero politično stranko voliti? Kako začrtati marketinško kampanijo? Koga povabiti na otvoritev mojega novega start-up podjetja? Katere izdelke za danega obiskovalca postaviti na prvo stran spletne prodajalne? Kdo je preživel nesrečo na Titaniku? Sta najstniki in upokojenci res tipični uporabniški skupini mojega telekomunikacijskega podjetja? Kdo vse uporablja Facebook? Kako bi po čim krajši zvezi prišel do Bruce Willisa? Kakšno glasbo poslušajo tisti, ki imajo radi Amy Winehouse?

Na videz popolnoma različne probleme ljudje rešujemo na podobni način: pridobimo prave podatke o problemu, uredimo naše sedanje znanje o njem in se na podlagi vsega zbranega skušamo kar najbolje odločiti. Predvsem v poslovnem svetu pa je podatkov in dostopnih znanj preveč, de bi se lahko odločali sami, brez pomoči računalnika. Take odločitve bi pogosto spregledale pomembne dejavnike in variante, bile pogosto napačne, nesistematične, subjektivne. Pri analizi podatkov, zbranih v podjetjih, na internetnih portalih, ali pa kar tako, nam danes nujno pomaga računalnik. Pri tem uporablja postopke za podporo odločanja (angl. decision support), pristope s področja umetne inteligence (angl. artificial intelligence) in odkrivanja znanj iz podatkov (angl. data mining), ki skupaj tvorijo srž danes izjemno popularnega področja poslovne inteligence (angl. business intelligence). Pri predmetu si bomo ogledali osnovne metode in pristope poslovne inteligence, spoznali ustrezna napredna programska orodja, ter ta uporabili pri reševanju izbranih praktičnih problemov iz odločanja,priporočilnih sistemov, segmentacije uporabnikov, rangiranja dokumentov in spletnih strani in odkrivanja znanj iz poslovnih in spletnih podatkov.