Zdravnik je zbral goro podatkov o neki bolezni, zdaj pa bi rad iz njih kaj pametnega izvedel. Banka ima podatke o svojih komitentih, pa jo zanima, komu dati kredit, komu ponuditi naložbe v sklade in koga pustiti čim bolj pri miru. Meteorologi beležijo podatke o topljenju ledu na Antarktiki in zdaj bi radi enkrat za vedno razčistili, ali je to res povezano z ogljikovim dioksidom ali ne. Naloge so si med seboj podobne: imamo podatke in preobračati jih moramo toliko časa, dokler nam česa ne povedo. Risali bomo grafe, računali to in ono, jih združevali, delili in filtrirali, vse dokler ne bomo izvedeli česa smiselnega, zanimivega in koristnega. Ste vedeli, da kupci plenic nenavadno pogosto kupijo tudi pivo? Ne? Potem, predpostavljam, še niste očki. Povezavo je odkrila velika ameriška trgovska veriga in zato na police s plenicami postavila še pivo. Pa ne najcenejšega, seveda. Ste vedeli, da imajo Francozi, ki jedo najbolj mastno hrano, kljub temu najmanj težav z ožiljem? Da, zato, ker ob njej pijejo vino. Rdeče. Tudi zakaj je tako, smo odkrili: ker vsebuje resveratrol (karkoli že to je). Vas zanima, katere stranke najpogosteje zamenjajo operaterja mobilne telefonije? Vas najbrž ne, Mobitel, Simobil, Tuš, Debitel, T-2 pa nekoga dobro plačujejo, da jim to pove. Vemo, na kateri dan v tednu se najbolj splača pošiljati reklame za špecerijo? In kdaj začenjati in končevati prodajne akcije? Komu sitnariti celo po telefonu? Da, pri Mercatorju, Sparu in Lidlu je nekdo to izračunal. Znamo iz podatkov o genih posamezne osebe povedati, ali se mora paziti holesterola ali naj se raje boji raka črevesja? Ali pa jo bo spravila v prezgodnji grob jutranja kava? Jaz še ne - vi pa morda boste.