Psihološke pasti pri odločanju
Section outline
-
Tekom predavanj smo si pogledali različne psihološke pasti, ki prežijo na nas pri odločanju. Naredili smo tudi več poskusov, večinoma so letos (tudi zaradi nekoliko večjih skupin kar seveda pomeni večjo statistično moč) ti poskusi tudi zelo dobro uspeli.
Videli smo, da je zelo pomembno že kako k odločanju pristopimo. Prvi informaciji s katero pridemo v stik pri danem odločitvenem problemu, ljudje tipično dajemo preveliko težo. Temu rečemo sidranje (angl. anchoring). Pazite pri pogajanjih, prva cena je dostikrat tista okoli katere se stvari dalje vrtijo. In koliko prebivalcev že ima... ? ;)
Enako odločitveno vprašanje, postavljeno na različen način (npr. z vidika rizika oz. z vidika gotovosti, različne izhodiščne točke, itd.) ima lahko zelo velik vpliv na odločitev. Spomnite se svojih odgovorov pri potapljajočih ladjah, ki ste jih reševali. Gre za uokvirjanje problema (angl. framing the question).
Status quo. V človeški naravi je, da se raje držimo ustaljene prakse kot da bi stvari spreminjali. A dostikrat se to ne splača, zato je vredno premisliti, če nas naša podzavest ne zavaja. No, letos bombonov žal v živo ni bilo.
O teh in še preostalih (tudi zelo pogostih in pomembnih) pasteh si več preberite v povezavi spodaj. Podan je res odličen pregled pasti!
-
2019/01/27 02:50 업로드됨
-