V spodnjih navodilih pišem o namestitvi Pythona 3.13. To je namerno: 3.14 je še čisto nov in bi imeli najbrž probleme s kakimi dodatnimi knjižnicami.

Do lani smo uporabljali pip, s katerim je bilo kar veselje. Letos poskusimo, ali bo s condo kaj lažje.

Če ne gre, prinesite svoj računalnik na vaje in prosite asistente za pomoč.


Conda, Python in Jupyter Notebook

  • Namestite conda-forge.
  • Odprite ukazno lupino (pozivnik, shell, prompt, terminal). Na Windowsih je to Cmd, na MacOs Terminal ali iTerm, na Linuxu bash, zsh ali kajdrugegash.
  • Napišite conda install python=3.13 (in Enter). To bo namestilo Python 3.13.
  • Napišite python --version. Moralo bi izpisati nekaj v smislu Python 3.13.x.
  • Napišite conda install jupyter.

PyCharm

Namestite PyCharm Community Edition. **V izogib zapletom ga nameščajte šele po tem, ko ste namestili Python.

Ko je PyCharm nameščen, boste za potrebe predmeta boste v njem ustvarili en (in en sam) projekt.

Ko prvič odprete PyCharm, izberite Create New Project.

  • Izberite Pure Python.
  • Location naj bo primeren direktorij, v katerega poddirektorijih boste imeli vaje, domače naloge in podobno. To bo nekaj v slogu c:\Users\Jana\fakulteta\programiranje1 (na Windows, oz. ustrezno drugače drugod). Za vsak slučaj se na Windowsih izogibajte šumnikom.
  • Izberite Custom environment.

    • Izberite Generate new, tip naj bo Conda, Python version bo 3.13, ime pa ime okolje, npr. prog.

    Če "Path to conda" ni nastavljen, PyCharm ni našel conde. Pri meni je na /Users/janez/miniforge3/bin/conda. Na Linuxu zna biti, ugibam, podobno le s home namesto Users. Na Windows - nimam pojma. Bomo reševali skupaj, če bo treba.

Vse to naredite le prvič. Nato boste v ta projekt dodajali vse, kar boste delali v okviru predmeta. Vse to boste lepo organizirali po poddirektorijih - kot boste videli početi mene na predavanjih.

Nastavitve PyCharma (na Windowsih)

  • Če vam na Windowsih ne delata znaka '[' in '{': pojdite na

    File / Settings / Keymap

    • Main menu / Navigate / Implementation(s)
    • Main menu / Refactor / Extract / Field

in odstranite pripadajoči bližnjici Ctrl+Alt+B in Ctrl+Alt+F.

(Problem je v tem, da je tipka Alt Gr isto kot Ctrl + Alt, torej je AltGr+F, kjer bi dobili oklepaj, isto kot Ctrl+Alt+F, kar je bližnjica za Extract/Field...)

  • PyCharm nastavite, da bo delal z utf-8:

    Editor / File Encodings Vse nastavite na utf-8

    Če si že predtem odprl datoteko in ti desno spodaj piše CP1250 ali ISO-8859-nekaj, klikni in spremeni na UTF-8.

(Problem je v tem, da so Windowsi včasih neumni.)

Ustvarjanje datoteke s programom

PyCharm na levi strani kaže vsebino direktorija (mape) z vašim projektom (če to slučajno ni prikazano, kliknite pokonci obrnjen napis "Project" na levem robu). Tu lahko ustvarjate nove direktorije in znotraj tega datoteke s programi (in, če želite, drugimi stvarmi). Tu si vse, kar počnete pri tem predmetu (lahko pa tudi drugih, ki bodo povezani s Pythonom) lično uredite po direktorijih. Pri meni je to videti tako.

Desnokliknite na ime direktorija, izberite New in potem Directory (če želite ustvariti direktorij) ali Python file (za datoteko s programom v Pythonu). V slednjo potem tipkate program, kot je bil program za pretvarjanje temperatur, ki smo ga/ga bomo napisali na predavanju. Program poženete s Ctrl-Shift-F10 (Windows) ali Ctrl-Shift-R (macOS, odvisno od nastavitve) ali z menujem Run /Run ... in potem izberete datoteko.

Če gre za domačo nalogo in morate ta program naložiti na Učilnico, ga najdete v direktoriju z vašim projektom (tako da uporabite Explorer na Windowsih, Finder na macOS ali karsižebodi na Linuxu); na gornji sliki je to na namizju v fakulteta/programiranje1. Precej verjetno boste lahko datoteko s programom povlekli kar iz PyCharmovega drevesa datotek naravnost v obrazec za oddajo v brskalniku.


Последна промена: четврток, 9 октомври 2025, 10:28