Strelske vaje

Če na dnu strani ni tipke za oddajo naloge, je to zato, ker morate biti za oddajo prijavljeni v Učilnico (= logirani) in vpisani v predmet Programiranje 1. V predmet na Učilnici se vpišete tako, da na osnovni strani predmeta kliknete kolešček zgoraj desno in v menuju izberete "Vpiši me v Programiranje 1". Če tam piše "Izpiši me..." ste že vpisani.

Ogrevalna naloga

Ogrevalne naloge tokrat ni, razen te: na računalnik namesti vse potrebno, da boš lahko naredil domačo nalogo. Ali ti je uspelo, preveri tako, da napišeš in poženeš program, ki izpiše, koliko je 6 krat 7.

Obvezna naloga

Napiši program za izračun dolžine strela s topom (ki brez trenja izstreljuje točkaste krogle v brezzračnem prostoru, a pustimo trivio). Program od uporabnika ali uporabnice zahteva, da mu ta vpiše hitrost izstrelka in kot, pod katerim je izstreljena (krogla, ne uporabnica). Program izračuna in izpiše, kako daleč bo letela krogla.

Pomoč za fizično nebogljene: \(s = \frac{v^2\sin 2\phi}{g}\), kjer je \(s\) razdalja, \(v\) hitrost izstrelka, \(\phi\) je kot, \(g\) pa osma črka slovenske abecede.

Preverite tole: krogla leti najdalj, če jo izstrelimo pod kotom 45 stopinj. Poskusite, kako daleč gre pod kotom 45 in kako daleč pod 46 stopinj - po 45 mora leteti dlje. In če pod kotom 50 stopinj leti nazaj (razdalja je negativna), ste ga gotovo nekje polomili. Kaj, točno, je narobe, vam lahko hitro sčveka kolega, ki je že rešil problem, vendar vam priporočam, da ga poskusite odkriti sami - za vajo v sledenju programu. Za namig lahko poškilite na del Wikipedijine strani o kotih.

Ali program deluje pravilno, lahko preverite tudi tako, da na roko izračunate, kako daleč leti krogla, ki jo izstrelite pod kotom 45 stopinj s hitrostjo 10 m/s in primerjate rezultat s tem, kar vrne program.

Dodatna naloga

Pri tako malo snovi si je težko izmisliti kaj težjega, zato je tokrat ni.